Cyklo-výlet kolem tří jezer - Almsee - Traunsee – Langbathsee s CK Saturn

9. 6. 2018

Tento výlet se mi zalíbil při prohlížení katalogu CK Saturn. Proto jsem moc neváhala a objednala jsem ho nejen pro nás, ale i pro Tomíka, který ještě Alpy nezná.

Z domova vyjíždíme brzy ráno, tak abychom stihli nakládku kol v 5:15 v Českých Budějovicích na parkovišti na Dlouhé louce.

Po nudné cestě autobusem s dvěma malými zastávkami dorazíme po osmé hodině k jezeru Almsee, kde je začátek naší trasy.

Od malého, ale o to hezčího jezera, zvolna klesáme přírodní rezervací podél řeky Alm až za městečko Grünau im Almtal. Zde stezka začíná stoupat a později opět klesat. Posledním úsekem této části je i větší stoupání, z něhož je pak velmi příjemný sjezd až do města Gmunden u jezera Traunsee.

Gmunden je starobylé město ležící na břehu jezera Traunsee. Na úpatí hory Traunstein vysoké 1691 m.n.n  Jsou zde solné lázně a je proslulé i výrobou typické keramiky s charakteristickým bílo-zeleně plamencovaným dekorem.

Lázně jsme sice nenavštívili, to nám čas nedovoluje, ale projdeme se po nábřeží, kde máme možnost prohlédnout si zdejší keramiku v místních stáncích. Pokocháme se výhledem na impozantní jezero, které dosahuje délky 12 km, šířky až 3 km a hloubky úctyhodných 191 metrů. Vyfotíme se a pak pokračujeme po břehu k vodnímu zámku Ort. Zámek se nachází v pěkném parku Toscana

Zámek je zajímavý především tím, že je rozdělen na dvě části – pevninskou Landschloss Ort a ostrovní Seeschloss Ort – most spojující ostrov s pevninou je dlouhý 123 m.  My dojdeme až k druhé části zámku, kam pouze nahlédneme, protože se zde koná svatba, takže není přístupný. I přesto, je na mostě dost rušno, protože stejný nápad jako my, mají i další turisté a výletníci, kteří sem zavítali.

Jsou zde lavičky, tak využijeme příležitosti a pustíme se do oběda z vlastních zdrojů. Pak se ještě zajedeme na břeh jezera osvěžit a potom nám nezbývá, než vyrazit dál. Jsme teprve ve dvou třetinách dnešní etapy a čas neúprosně kvapí.

Další část trasy vede několik kilometrů podél břehu jezera až na jeho druhý konec, což je pohodová rovinka. Pohodu na této stezce ruší pouze přítomnost frekventované silnice doprovázející nás po pravé ruce.

Když dorazíme na konec jezera, končí zde i příjemná rovinka a nás čeká závěrečné devítikilometrové stoupání, podél říčky Langbathbach. Před výjezdem se ještě osvěžíme zmrzlinou a pak už jenom šlapeme až k cíli. V půl páté přijíždíme k poslednímu z dnešních jezer Langbathsee, s dobrým pocitem, že jsme to zvládli. Dokonce i bez bloudění, což se o některých účastnících zájezdu říci nedá.

Nakonec však všichni dorazí k busu a v půl šesté parkoviště opouštíme a vracíme se do Čech.

Domů přijedeme těsně před desátou hodinou. Unavení, ale s příjemnými pocity, že dnešní den se opravdu vydařil :-)